Florencja, kolebka renesansu i rodzinne miasto takich geniuszy jak Leonardo da Vinci, Michał Anioł, Botticelli czy Brunelleschi, od wieków kreuje kierunki w sztuce i jest miejscem, w którym kultywuje się prawdziwe rzemiosło. To właśnie tu, w Toskanii, narodziła się firma Rosso Fiorentino – marka, której nazwa nawiązuje do Giovanniego Battisty di Jacopo, znanego jako "Rosso Fiorentino" ("Czerwony Florentyńczyk" – ze względu na jego ognisty kolor włosów) – renesansowego malarza, wizjonera, buntownika wobec konwencji. W podobny sposób dziś działa firma Rosso Fiorentino: z jednej strony zakorzeniona w tradycji włoskiego rzemiosła, z drugiej – odważnie poszukująca nowych form i technologii w świecie dźwięku.
Rosso Fiorentino od początku kieruje się zasadą, że audio to sztuka, nie tylko inżynieria. Dlatego w procesie projektowania kolumn biorą udział nie tylko akustycy, ale również muzycy i realizatorzy nagrań, którzy uczestniczą w sesjach odsłuchowych – pomagając dostroić brzmienie tak, by było jak najbliższe emocjom żywego koncertu. Dzięki temu ich kolumny charakteryzuje wyjątkowa harmonia między techniczną precyzją a muzykalnością – dźwięk jest nasycony, pełen niuansów, ale nigdy przesadnie "analityczny".
W ofercie marki znajdziemy serie Elba II, Certaldo II, Volterra II, Fiesole II, Arno 40, aż po linię Icone, która reprezentuje szczyt możliwości Rosso Fiorentino. Właśnie z tej referencyjnej serii pochodzi Siena 2 – kolumna, którą można określić mianem "esencji włoskiego high-endu".
To czterodrożna, modułowa konstrukcja typu sealed enclosure, zaprojektowana tak, by zachować absolutną czystość fazy i perfekcyjną kontrolę nad dźwiękiem. Wyróżnia się niezwykle dopracowaną obudową, w której zastosowano kombinację HDF-u, aluminium i naturalnych włókien tłumiących, tworząc idealne warunki pracy dla przetworników. Wysokie tony powierzono wstędze AMT, średnicę – dedykowanemu przetwornikowi o membranie kompozytowej, a niskie rejestry obsługują dwa duże woofery o dużym skoku. Efekt? Dźwięk o monumentalnej przestrzeni, organicznej barwie i niezwykłej szybkości reakcji – bez śladów podkolorowania, z wyczuwalnym "oddechem" sceny, który sprawia, że muzyka zdaje się wypełniać szczelnie całe pomieszczenie.
W roli źródła i serca systemu wystąpi najnowszy streamer-DAC EverSolo DMP-F10 – flagowy model producenta, który zadebiutował w 2024 roku i od razu zdobył uznanie recenzentów jako jeden z najbardziej dopracowanych odtwarzaczy sieciowych w swojej klasie. Natomiast w duecie z nim wystąpi EverSolo AMP-A10, nowy, w pełni zbalansowany wzmacniacz z końcówką mocy klasy AB. Dzięki dwóm masywnym transformatorom toroidalnym i wysokoprądowej sekcji zasilania, A-10 z łatwością kontroluje głośniki o dużych przetwornikach, zachowując przy tym typową dla EverSolo mikrodynamikę i subtelność w barwie. To duet, który łączy precyzję cyfrowego świata z płynnością i emocjonalnością dźwięku znaną z klasycznych konstrukcji high-end. Cały system będzie spięty okablowaniem Ricable – włoskiej manufaktury słynącej z perfekcyjnej czystości miedzi 7N i dożywotniej gwarancji jakości – oraz ViaBlue, niemieckiej marki specjalizującej się w audiofilskich przewodach o podwójnym ekranowaniu i wielowarstwowej izolacji. Ricable odpowiada tu za interkonekty i zasilanie, zapewniając przejrzystość i gładkość przekazu, natomiast ViaBlue dostarcza przewody głośnikowe, znane z potężnej sceny i pełnego, organicznego basu.
Podczas Audio Video Show 2025 w Warszawie kolumny Rosso Fiorentino Siena II w towarzystwie w/w sprzętu i okablowania będzie można usłyszeć w sali 124 w PGE Narodowym, na stoisku dystrybutora Instal Audio.