Firma Horn Distribution S.A. mająca w swoim portfolio mnóstwo uznanych marek z segentu audio-wideo na specjalnie zorganizowanym śniadaniu prasowym dla przedstawicieli mediów zaprezentowała nowości z oferty Wharfedale. Z tej okazji do Warszawy przybył Adam Gray z IAG, firmy-właściciela marki Wharfedale, by osobiście zaprezentować najnowsze i najciekawsze produkty, które wchodzą właśnie do sprzedaży.
Historia firmy Wharfedale rozpoczęła się tradycyjnie... w piwnicy. Twórca marki - Pan Gilbert Briggs zbudował tam swój pierwszy głośnik, a dom, w którym mieszkał w Ilkley, Yorkshire stoi pewnie do dziś. Początki tej czysto brytyjskiej marki są równie tradycyjne jak historia kilku innych angielskich firm audio z tamtych czasów. Senne miasteczko Ilkley znajduje się w dolinie rzeki "Wharfe", okolicę mieszkańcy nazywają do dziś "Wharfedale" i tak powstała nazwa firmy, która wkrótce miała zapisać się w niezwykle istotny sposób w historii europejskiego audio.
![Nowości marki Wharfedale](/Resources/news/Nowosci-marki-Wharfedale-1.jpg)
Dzisiejszy powrót marki Wharfedale z modelem LINTON nie byłby możliwy bez tej historii. Ostatnie lata pokazują, jak bardzo podobają nam się nowoczesne urządzenia, które wprost nawiązują do cenionych niegdyś modeli z przeszłości. Ich popularność bardzo często ma swoje źródło w tkwiącej w nas nostalgii, ale nawet krótki odsłuch pokazuje, że producenci, wyciągając mądre wnioski, zgrabnie łącząc tradycję z nowoczesnością.
![Nowości marki Wharfedale](/Resources/news/Nowosci-marki-Wharfedale-2.jpg)
Wharfedale LINTON nawiązuje wprost do przeszłości: prostopadłościenna obudowa typu basrefleks wspiera się na niezwykle zgrabnie zaprojektowanym, dedykowanym standzie. Może on służyć jednocześnie za stojak dla winylowych płyt. Trójdrożna konstrukcja – choć nowoczesna – do złudzenia przypomina tę, którą pamiętamy z pierwowzorów tego zestawu. Nieco inny układ nowoczesnych kevlarowych przetworników to oczywiście powiew świeżości, ale po włączeniu dość szybko przekonujemy się, jak bliskie tradycji jest jej współczesne brzmienie.
![Nowości marki Wharfedale](/Resources/news/Nowosci-marki-Wharfedale-3.jpg)
Oprócz tego modelu zaprezentowano kolumny z flagowej serii Elysian, które zarówno pod względem wyglądu, jak i brzmienia prezentowały się znakomicie. Kolumny napędzane były elektroniką marki Audiolab, również należącej do IAG.
Foto: Marcin Jaśkaczek