s-e-r-v-e-r-a-d-s

hi-fi

Ultrasone

prezentacja
Ultrasone

Od początku swojego istnienia pochodząca z Bawarii firma Ultrasone buduje wizerunek ekskluzywnej i innowacyjnej marki dla wymagających klientów

Niemiecka firma Ultrasone powstała w 1990 roku i specjalizuje się w produkcji wysokiej klasy słuchawek. Z założenia mierzy w gusta wymagających klientów, a dzięki działowi badawczo-rozwojowemu dysponuje ponad 60 patentami związanymi z technologią audio stosowną w słuchawkach hi-fi. Oferta firmy obejmuje wysokiej klasy domowe i przenośne słuchawki hi-fi, wyróżniające się wyrazistym designem, nowatorskimi rozwiązaniami oraz świetnymi parametrami technicznymi, przekładającymi się na wysoką jakość brzmienia.

Producent dokłada wszelkich starań, aby jego słuchawki były ergonomiczne, dobrze grały i miały wyszukany wygląd. Dzięki stosowaniu bardzo wysokiej jakości materiałów do ich wykonania i wykończenia słuchawki marki Ultrasone zasługują na miano luksusowych. Co więcej, wytwarzane są ręcznie w zakładzie produkcyjnym w Bawarii, a nie na Dalekim Wschodzie. Dbałość o wysoką jakość widać w każdym, nawet najdrobniejszym elemencie. DNA brzmienia Ultrasone'a jest charakterystyczne dla wszystkich produktów marki – unikalny, naturalnie przestrzenny dźwięk to ich znak rozpoznawczy.

Ultrasone

Ponad 25-letnia historia firmy zaczęła się od spotkania jej założyciela Michaela Koeniga z pracującym wówczas dla Sennheisera nad słuchawkami otwartymi panem Gresserem. Wówczas to Koenig podjął decyzję, że sam zajmie się opracowywaniem technologii, która rozwiąże wiele problemów, z jakimi borykały się ówczesne "nauszniki", a trzeba wiedzieć, że sam miał już spore doświadczenie w tym temacie, gdyż w 1979 roku zafascynował się raczkującą wówczas muzyką elektroniczną i wraz ze swoim bratem nagrywał w domowym studiu utwory muzyczne tworzone na syntezatorach. Oczywiście podstawowym narzędziem wykorzystywanym do odsłuchów owej twórczości były właśnie słuchawki, które nie dość, że niewygodne, bo uciskały uszy, to jeszcze znacznie przekłamywały dźwięk. Nic więc dziwnego, że Koenig postanowił zacząć zgłębiać temat, najpierw podejmując studia na Uniwersytecie Nauk Stosowanych w Monachium, a potem kontynuując naukę w centralnym laboratorium SZV, także w Monachium. W tamtym okresie sporządził on wiele ekspertyz dla różnych firm, np. Lufthansy, Sennheisera, Hamy. Ale to spotkanie z Gresserem w 1989 roku ukierunkowało jego dalsze badania. W efekcie tych badań, popartych niezliczoną ilością eksperymentów i prób, udało mu się opracować technologię S-Logic Natural Surround Sound, którą opatentował i zastosował później we wszystkich słuchawkach Ultrasone'a.

Firma Ultrasone Electroacoustics Gmbh. powstała w 1990 roku i w oparciu o tę własnie opatentowaną technologię miała wprowadzić na rynek nowatorskie słuchawki, co jej się znakomicie udało. Od tamtego czasu firma wciąż się rozwija, zgłasza nowe patenty i rozwija wcześniej opracowane technologie, w tym S-Logic, cały czas podnosząc poprzeczkę konkurencji.

Ultrasone

Obecnie firma Ultrasone produkuje słuchawki zarówno dla melomanów, jak i osób zajmujących się zawodowo tworzeniem bądź realizacją muzyki – kompozytorów, inżynierów dźwięku, muzyków, a także DJ-ów. Wszyscy oni doceniają zalety technologii S-Logic. W przeciwieństwie do większości innych słuchawek przetworniki w Ultrasone'ach nie są skierowane bezpośrednio do kanału słuchowego użytkownika. Ustawia się je niecentralnie, aby wykorzystać naturalne odbicia fal dźwiękowych w uchu wewnętrznym. To rozwiązanie daje efekt nie tylko w postaci większej sceny dźwiękowej, ale sprawia też, że prezentacja muzyki jest wielowymiarowa i bardziej przestrzenna. Także głębia dźwięku, lokalizacja instrumentów na scenie są precyzyjniej definiowane. Dodatkowym bonusem jest fakt, że ten sposób dostarczania dźwięku do uszu chroni słuch, ponieważ aby uzyskać taką samą głośność, jak z innymi słuchawkami, wystarcza poziom głośności o 3–4dB niższy.

Na przestrzeni lat inżynierowie Ultrasone'a udoskonalali to unikalne rozwiązanie, wprowadzając m.in. zupełnie nowy proces, który jeszcze bardziej intensyfikuje doznania słuchacza. Efekt tych prac nazwano HYPERLINK "https://ultrasone.com/ultrasone-s-logic-plus/"S-Logic Plus. Z kolei na potrzeby high-endowego modelu Edition 5 inżynierowie z Bawarii opracowali kolejne przełomowe rozwiązanie technologiczne – S-LogicEX. Podstawą tego patentu jest umieszczenie przetwornika w "lejku", co zwiększa jego odległość od ucha, a co za tym idzie przestrzenność brzmienia.

Ultrasone

Słuchawki Ultrasone'a wyposażane są również w ekranowanie wykonywane z MU metalu. To unikalne rozwiązanie ogranicza ilość "elektrosmogu", na którego działanie narażony jest użytkownik słuchawek. Ekranowanie z MU metalu zmniejsza promieniowanie magnetyczne nawet o 98% w porównaniu z konwencjonalnymi słuchawkami.

Do najbardziej znanych fanów marki należą Axl Rose i Keith Harris. DJ Gray używa ich w czasie swoich koncertów, podobnie jak Jam El Mar, który nie wchodzi do studia bez słuchawek Ultrasone'a.

W Polsce dystrybutorem słuchawek marki Ultrasone jest firma Audio Center Poland.

Podczas ostatniej wystawy Audio Video Show w Warszawie zjawił się przedstawiciel marki Ultrasone Michael Zirkel, który zaprezentował nam najnowsze osiągnięcia swojej firmy. Zapraszamy do obejrzenia wywiadu.