s-e-r-v-e-r-a-d-s-3

kino domowe

INTERAKTYWNA ŚCIANA ROCK WALL

news |

Jak stworzyć atrakcję turystyczną w Las Vegas, która będzie przyciągała tłumy? Hard Rock Cafe umożliwia zwiedzającym

Jak stworzyć atrakcję turystyczną w Las Vegas, która będzie przyciągała tłumy? Hard Rock Cafe umożliwia zwiedzającym w atrakcyjny i interaktywny sposób oglądać zbiór pamiątkowych przedmiotów rock’n’rollowych przy pomocy olbrzymiej wielofunkcyjnej, dotykowej, w pełni interaktywnej ściany wideo o szerokości 5,5 metra, wysokości 1,2 metra i ultra-wysokiej rozdzielczości!
Joe Tenczar, Technology Director w Hard Rock Cafe, zdał sobie sprawę, ze w celu przyciągnięcia większej liczby klientów do Hard Rock Cafe (Las Vegas) trzeba stworzyć coś wyjątkowego. W związku z tym zwrócił się do Obscura Digital, renomowanej firmy z San Francisco, znanej z tworzenia niesamowitych wizualnych prezentacji. Dla zespołu firmy Obscura Digital, doświadczonego w tego typu projektach, było oczywiste, że należy użyć najnowszych technologii graficznych, w celu stworzenia unikalnego efektu. Czyli dokładnie tego, co Hard Rock Cafe chciało zaoferować swoim klientom. W związku z tym zwrócili się do firmy NVIDIA, której komputerowy system wizualizacji GPU wspomagany przez PNY Technologies – NVIDIA Quadro Plex 2200 D2 – był idealny do tego zadania. Wyzwania postawione przed Obscura były liczne. Na przykład, wymaganiem było, aby Rock Wall mógł być używany jednocześnie przez co najmniej sześć osób. Ogromnym wyzwaniem było również płynne połączenie wszystkich aplikacji w jedną całość na dotykowej ścianie o szerokości 5,5 metra, w dodatku w tak wysokiej rozdzielczości. Według Patricka Connolly, Dyrektora Generalnego Obscura Digital, „Ponad 1000 pamiątkowych przedmiotów, każdy o rozmiarze średnio 8 mega pikseli, to oszałamiająca ilość danych! Musieliśmy sprawić, żeby ekrany były super interaktywne, obrazy płynne, bez skazy, z wykluczeniem jakiegokolwiek zacinania się. 8 GB wbudowanej pamięci w Quadro Plex 2200 D2 pozwoliło buforować duże ilości danych sprawiając jednocześnie, że ściana wideo była całkowicie interaktywna. Na dzień dzisiejszy żaden inny produkt na rynku nie jest w stanie dokonać tego, czego dokonał Quadro Plex”.

Sprzęt napędzany jest przez Fire Frames, oprogramowanie należące do Obscura, które zostało specjalnie rozbudowane, aby wykorzystać Quadro Plex GPUs. „Potrzebowaliśmy jak najmniejszego opóźnienia i intensywnej mocy przetwarzania obrazu, aby w rzeczywistym czasie dostarczyć oglądającemu jak najlepszą jakość. Dokładnie ten efekt został osiągnięty przy użyciu Quadro Plex 2200 D2” oświadcza Niklas Lundback, Dyrektor Techniczny w Obscura Digital. Obscura użyła również karty graficznej NVIDIA Quadro FX 3800 do uruchomienia akcelerowanych funkcji graficznych Rock Wall. Ponad sto punktów na ekranie może być monitorowane w jednym czasie, co pozwala zwiedzającym dotykać i przeciągać obrazy, wybierać je, otwierać w oknach, odtwarzać filmiki wideo oraz powiększać wybrane obrazy. „Przy rozdzielczości obrazu do 16 mega pikseli jaką dysponujemy – wszystkie asy są w naszej dłoni” mówi Mr. Connolly. Od momentu stworzenia Rock Wall w Hard Rock Cafe, zdobyła ona uznanie na całym świecie. „To był ogromny sukces, który wzbudził wiele emocji. Microsoft® podchwycił pomysł i mniejsza wersja Rock Wall stała się projektem, który Steve Ballmer przedstawił w wypuszczonym na rynek Windows®7” skomentował Mr. Connolly.

„Obscura od zawsze posuwała naprzód granice techniki wizualizacji. Jako jedna z pierwszych firm wykorzystała zalety multi-GPU Quadro Plex 2200 D2, czego wynikiem jest Rock Wall – zadziwiająca, inna od wszystkich dotychczas znanych forma wizualizacji” stwierdził Laurent Chapoulaud, Marketing Manager EMEA w PNY Technologies.
INFO http://www.pny.eu Aby zobaczyć ja działa taka interaktywna ściana wejdź na stronę: http://www.obscuradigital.com/work/detail/rock-wallm