W katalogu polskiej firmy Audiomica Laboratory oprócz trzech podstawowych serii: Red Series (Reference), Gray Series (Transparent) oraz Black Series (Gold), są jeszcze produkty Premium z wyższej półki cenowej. Kable z serii: Excellence Series, Ultra Reference Series Consequence Series, należą do najbardziej zaawansowanych produktów marki Audiomica Laboratory. Do ich produkcji stosuje się najwyższej jakości komponenty: przewodniki, izolatory, filtry oraz rozwiązania konstrukcyjne mające na celu uzyskanie jak najlepszych walorów brzmieniowych. Warto również zaznaczyć, że niezależnie od zakresu cenowego, każda z serii bazuje nie tylko na kablach głośnikowych i sygnałowych, ale również na zasilających, oraz cyfrowych w różnej postaci.
Seria Ultra Reference, do której należy testowany kabel głośnikowy Genimedes, plasuje się tuż za serią Consequence, reprezentującą najwyższy poziom zaawansowania konstrukcyjnego. W obrębie serii Ultra Reference, oprócz wspomnianego Genimedes, znajdują się również: interkonekt analogowy Europa, cyfrowy interkonekt USB Aura, kabel zasilający Callisto i kabel gramofonowy Tebe. Całość uzupełniają wysokiej jakości zwory do terminali głośnikowych Quan oraz kabel internetowy Artoc.
Budowa
Genimedes Ultra Reference z racji przynależności do jednej z najwyższych serii Audiomica Laboratory, wyróżnia się dopracowaną budową i najlepszymi przewodnikami. Główne żyły przewodzące wykonano z monokrystalicznej, posrebrzanej miedzi beztlenowej OCC, natomiast jako dielektryk zastosowano teflon FEP. Kabel pokryto gęstym miedzianym ekranem. Wtyki, niezależnie od tego czy są to banany czy widełki, wykonano z mosiądzu pokrytego podwójną warstwą rodu. Ich korpus wykonano z kopolimeru polioksymetylenowego POM-C AP50TM dostarczonego przez Acoustics Points. Ponadto na jednym, jak i drugim końcU kabla, znajdują się mufy antystatyczne, również wykonane z kopolimeru polioksymetylenowego.
![Audiomica Genimedes Ultra Reference](/Resources/test/Audiomica-Genimedes-Ultra-Reference-1.jpg)
Kable są dosyć elastyczne, więc łatwo dają się poprowadzić. Zastosowana z zewnątrz nylonowa siatka zabezpiecza je przed uszkodzeniami mechanicznymi. Kable dostarczane są do klienta w firmowym drewnianym pudełku. Wewnątrz znajduje się certyfikat autentyczności, na którym widnieją między innymi takie informacje, jak kod produktu czy nazwiska osób odpowiedzialnych za jego wykonanie i finalny test produktu.
Do testów otrzymaliśmy kabel o długości 2,5-metra, a więc optymalnej do większości systemów ustawionych w średnich i większych pomieszczeniach odsłuchowych.
Jakość dźwięku
W Polsce przez wiele osób, zwłaszcza mniej doświadczonych, znaczenie przewodów w systemach audio jest niedoceniane, a na forach internetowych, czy grupach, wręcz wyśmiewane i zaliczane do tzw. audiofilskiego voodoo. Tymczasem na świecie, zarówno kable audio, kondycjonery, jak i przewody zasilające, traktowane są jako pełnoprawne elementy systemu audio i nie jest to kwestia wiary lecz doświadczenia. W tej sytuacji nie dziwi fakt, że polskie produkty takich firm, jak Audiomica Laboratory czy GigaWatt cieszą się znacznie większym zainteresowaniem poza naszym krajem niż na rodzimym rynku.
![Audiomica Genimedes Ultra Reference](/Resources/test/Audiomica-Genimedes-Ultra-Reference-2.jpg)
Wracając na nasze podwórko, seria Ultra Reference to drogie kable adresowane do wymagających użytkowników dysponujących sprzętem wysokiej klasy. Dlatego miałem w stosunku do nich bardzo wysokie oczekiwania zanim jeszcze wpiąłem je w system i uprzedzając nieco fakty, muszę stwierdzić, że się nie zawiodłem.
W skład testowego systemu audio wszedł odtwarzacz Ayon CD-10 II Ultimate i wzmacniacz Triton Evolution. W torze zasilającym zastosowałem kable marki Siltech Explorer 270p (wykończone wtykami marki Oyaide wykonanymi z różnych materiałów, między innymi miedzi berylowej, platyny i palladu). Cały system ustawiłem na stoliku Harmonium Audio z możliwością regulacji punktu rezonansu dla każdej półki z osobna. W roli interkonektów sygnałowych zastosowałem model Classic 550i marki Siltech. Kolumny to kolumny Xavian Accorda.
Kable Genimedes Ultra Reference już od pierwszych chwil odsłuchu zaskoczyły brzmieniem o niesamowitej swobodzie dynamicznej i precyzyjnie odwzorowanej przestrzeni. Wszystkie zakresy częstotliwości były względem siebie idealnie zbalansowane, nie było więc mowy o przewadze jednego zakresu nad pozostałymi.
![Audiomica Genimedes Ultra Reference](/Resources/test/Audiomica-Genimedes-Ultra-Reference-3.jpg)
Wysokie tony za sprawą Genimedes Ultra Reference to prawdziwa uczta dla uszu i chyba największy atut tych kabli. Mamy do czynienia z rewelacyjną szczegółowością nawet w przypadku najsubtelniejszych detali oraz perfekcyjną kontrolą wybrzmień. Wszelkie mikrodźwięki były podawane z wręcz laboratoryjną precyzją. Co więcej, bez najmniejszych śladów kompresji czy zubożenia w informacje. Nie odnotowałem przypadków przejaskrawiania ani uatrakcyjniania na siłę muzycznej treści.
Wsłuchując się w doskonałą grę na klawesynie japońskiego klawesynisty Masaaki'ego Suzuki i jego interpretację utworów Bacha, byłem pod wrażeniem z jakim stoickim spokojem obchodzą się te kable z reprodukowanym dźwiękiem. Klawesyn jest przecież skomplikowanym brzmieniowo instrumentem, więc nie każdy system audio jest w stanie wiernie odtworzyć jego charakter. Jak się okazało kable Genimedes Ultra Reference pracujące w dobrze dobranym systemie pokazały pełnię swoich możliwości oferując bardzo gładki, pozbawiony agresji dźwięk w zakresie wysokich tonów.
Od pierwszych chwil odsłuchu zaskoczyły brzmieniem o niesamowitej swobodzie dynamicznej i precyzyjnie odwzorowanej przestrzeni.
Przechodząc do średnicy, bardzo płynnie i harmonijnie łączy się z górą pasma, tworząc spójną całość. Dzięki symbiozie wysokich tonów ze średnimi, wszelkie dźwięki odtwarzane na przełomie tych zakresów, cechują się wyjątkową koherentnością i brakiem jakichkolwiek przekłamań, zarówno jeśli chodzi o barwę i jak i charakter brzmienia instrumentów. Słuchając albumu "The Magic Hour" Wyntona Marsalisa, przekonałem się, że Genimedes Ultra Reference potrafią sprawić, że brzmienie instrumentów dętych jest plastyczne i nasycone do granic możliwości.
A co z pasmem niskich tonów? W tym przypadku mamy do czynienia z bardzo dobrą kontrolą i mocnym zróżnicowaniem. Zakres niskich tonów określiłbym jako wolny od podbarwień, prezentowany z siłą przebicia adekwatną dla danego instrumentu. Przykładowo kontrabas na płycie "Spark Of Life" zespołu Ab Und Zu brzmiał potężne, mocno wibrując, schodząc jednocześnie bardzo nisko.
![Audiomica Genimedes Ultra Reference](/Resources/test/Audiomica-Genimedes-Ultra-Reference-4.jpg)
Jeśli zaś idzie o dynamikę, to na tym polu Genimedes Ultra Reference prezentuje się z goła inaczej, niż mój faworyt w tej konkurencji, a mianowicie taśma marki Nordost z serii Red Dawn. Naturalnie Audiomica nie ma najmniejszego problemu z oddaniem dynamicznej natury poszczególnych instrumentów, ale rytmika prezentowana jest inaczej. Mamy do czynienia z większą kulturą przekazu i dozowaniem wszelkich informacji. Nie ma efektu zaskoczenia, jak w przypadku kabli głośnikowych marki Nordost, gdzie każdy dźwięk przenoszony jest z szybkością błyskawicy. Energia w wydaniu kabli Audiomica jest równiutko rozłożona na różne aspekty dźwięku, co ujawnia się np. w lekko zawoalowanym ataku w skali makro. Jest to zatem kabel, który docenią osoby przykładające wielką wagę do kultury brzmienia, jak i emocjonalnego wyważenia.
Stereofonia reprodukowana przez Genimedes Ultra Reference również zasługuje na słowa uznania o czym przekonałem się słuchając albumu "Rites" Jana Garbarka. Muzyka ta, aż kipi od informacji zawartych głównie w obszarze mikrodźwięków, mocno rozrzuconych w przestrzeni, nierzadko na drugim i trzecim planie. Audiomica ma zdolność do metodycznego układania tych wszystkich dźwięków w przestrzeni, nie pozbawiając ich jednocześnie właściwej skali, dynamiki czy wreszcie precyzyjnej lokalizacji. Dzięki tym cechom mamy pełen wgląd w to, co dzieje się na scenie.
![Audiomica Genimedes Ultra Reference](/Resources/test/Audiomica-Genimedes-Ultra-Reference-5.jpg)
Kolejną zaletą kabli Genimedes Ultra Reference jest to, nie zmieniają naturalnego kolorytu brzmieniowego konkretnych instrumentów i wokali. Przykładowo wokal Freddy'ego Cole'a na albumie "Merry Go Round" przekazany był z wielką dozą naturalności, a zdarzało mi się doświadczać zbytniego wygładzania głosu tego wokalisty ze strony kabli głośnikowych gorszej jakości.
Podsumowanie
Genimedes Ultra Reference to wysokiej jakości kable głośnikowe. Gwarantują bezkompromisowe brzmienie, a na szczególną uwagę zasługuje zakres wysokich tonów, jak również specyficzna gładkość brzmienia w pełnym paśmie i prawidłowo oddana barwa brzmienia instrumentów i wokali.
Bas jest konturowy i pełen informacji, tak samo jak zakres średnich tonów. Stereofonia jest reprodukowana z zachowaniem wszelkich zjawisk przestrzennych, nie tylko w kwestii lokalizacji konkretnych źródeł pozornych, ale również ich rozmiarów.
Ten produkt w pełni zasługuje na rekomendację!