Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki. Więcej o polityce cookies

s-e-r-v-e-r-a-d-s

hi-fi

Melodika

prezentacja
Melodika

Przedstawiamy polską markę Melodika, znaną głównie z produkcji kabli Purple Rain i kolumn głośnikowych

Melodika to stosunkowo nowa marka, która powstała w 2010 roku z inicjatywy grupy polskich fachowców rozmiłowanych w muzyce i zajmujących się sprzedażą sprzętu hi-fi oraz profesjonalnych instalacji audiowizualnych. Osoby te doszły do wniosku, że istniejące na rynku rozwiązania nie zawsze spełniają surowe wymogi domowych i profesjonalnych systemów multimedialnych. W przeciwieństwie do sprzętu konsumenckiego używanego w systemach audio-wideo dobre rozwiązania instalacyjne powinny charakteryzować się nie tylko wysoką jakością przesyłu sygnału, ale także dużą trwałością oraz wygodą montażu.



W pierwszym etapie budowania portfolio produktowego marki, Melodika rozpoczęła produkcję kabli serii Purple Rain. Było to możliwe dzięki połączeniu autorskiej konstrukcji przewodów Melodiki z siłami jednej z największych fabryk kabli w Polsce, która produkuje również kable na platformy wiertnicze, dla wojska (m.in. na potrzebny transportera Rosomak), wiązki kablowe do samochodów hybrydowych itp. W ramach procesu projektowania oraz sprawdzania specyfikacji kabli Melodika współpracuje z laboratorium badawczym Politechniki Białostockiej.

Drugi etap objął przejęcie wyłączności na produkcję i sprzedaż jednej z najpopularniejszych na polskim rynku linii kolumn do kina domowego i stereo. Było to kolejne działanie w myśl zasady budowania portfolio w oparciu o sprawdzone rozwiązania, których klienci faktycznie potrzebują.

"Aby było to możliwe, poszukiwaliśmy najlepszych rozwiązań w konkurencyjnych cenach na całym świecie, które dodatkowo udało nam się w wielu aspektach poprawić. Odwiedziliśmy wiele fabryk, w których powstają produkty renomowanych producentów audio-wideo. W efekcie nawiązaliśmy współpracę tylko z tymi, którzy byli zdolni sprostać naszym projektom i wymaganiom jakościowym w stosunku do produktu końcowego" – powiedział Rafał Koc.

Strategia produkcyjna Melodiki zakłada dywersyfikację w postaci produkcji zarówno w polskich, jak i światowych fabrykach, np. u wyselekcjonwanych azjatyckich poddostawców innych znanych marek. Produkcja w polskich fabrykach odbywa się zawsze wtedy, gdy jest ona konkurencyjna jakościowo i cenowo w stosunku do innych światowych rozwiązań znanych producentów.

Melodika to polska marka, która czerpie wszystko co najlepsze ze zjawiska globalizacji i jednocześnie jest głęboko osadzona w polskiej gospodarce. Kupując Melodikę, wybierasz sprawdzone polskie i światowe rozwiązania oraz wspierasz polski kapitał.

Rafał Koc, Melodika

Wywiad z Rafałem Kocem

Rozmawiamy z założycielem polskiej marki Melodika, która na fali rosnącej popularności ma ambicje na podbój zagranicznych rynków.

Czy to prawda, że nadal są ludzie, którzy wątpią, że Wasze kable powstają w Polsce?
Tak, to prawda. Niestety, nie wszyscy są zadowoleni z naszego sukcesu, stąd wprowadzają w błąd konsumentów, zapominając o potencjalnych konsekwencjach takich czynów. Swoją pozycję zbudowaliśmy dzięki ciężkiej pracy nad produktami i taką drogę polecamy każdemu, kto chce być lepszy od nas, żebyśmy mieli do kogo równać. Równać w kwestii produktów, a nie czarnego public relations.

Nazwy linii produktowych Black&White, Purple Rain, Brown Sugar czy Back in Black nie są polskie, jak Melodika. Dlaczego więc będąc polską firmą, nazywacie swoje linie produktowe po angielsku?
Melodika to marka nastawiona nie tylko na rynek wewnętrzny, ale także na eksport. Żyjemy w globalnym świecie, stąd potrzebujemy korzystać z najbardziej uniwersalnego języka biznesowego. Takiego, który jest rozumiany w Niemczech czy Holandii, ale nawet w Indiach, które także polubiły produkty Melodiki.

No to po kolei. Purple Rain to chyba najpopularniejsza seria Waszych kabli. Są niemal w każdym sklepie audio w Polsce, a na największy polskim portalu aukcyjnym jest mnóstwo aukcji z tymi kablami – skąd taki sukces w ciągu raptem kilku lat od premiery rynkowej?
Jest to przede wszystkim produkt uniwersalny o bardzo dobrym stosunku jakości do ceny. Dlatego chętnie wybierają go instalatorzy, jak i konsumenci domowi, którzy szukają kabli do spięcia swojego systemu stereo lub kina domowego. Instalatorzy chwalą podwójną izolację i łatwość układania oraz porządną miedź, która nie utlenia się po kilku miesiącach. Konsumenci domowi z kolei cenią sobie brzmienie kabli głośnikowych i interkonektów Purple Rain, które potrafi skutecznie poprawić barwę w popularnych systemach stereo, a przy tym niczego nie zepsuć. Jest to możliwe dzięki odpowiedniej konstrukcji przewodów, np. BassCore. Produkcja na miejscu to kolejny atut – dzięki temu możemy bardzo szybko reagować na zmieniające się potrzeby rynku. Uważamy to za duży sukces.

Brown Sugar to Wasza najnowsza seria. Są w niej tylko kable głośnikowe. Dlaczego? Czy produkt nie spełnia Waszych oczekiwań sprzedażowych?
Wręcz przeciwnie. Reakcja rynku i recenzentów na głośnikowce Brown Sugar jest dla nas problemem w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Oceniane są tak jednoznacznie pozytywne, że mamy problem z wprowadzeniem do ofery równie dobrego interkonektu. Na szczęście jesteśmy na ostatniej prostej i za jakiś czas pojawią się interkonekty Brown Sugar – pięknie, miękko brzmiące, a przy tym piekielnie dynamiczne i łagodnie detaliczne. Szlifowanie produktu to dla nas długa droga, ale warto było czekać, żeby efekt był satysfakcjonujący. Planujemy, że jego premiera odbędzie się jeszcze w tym roku.

W takim razie może zdradzicie, w jaki sposób przygotowujecie np. interkonekt 2xRCA do sprzedaży?
W naszym mniemaniu pomiary elektryczne kabli stanowią tylko wstęp do praktycznych testów odsłuchowych. Mierzenie parametrów to tylko upewnienie się, że wszystko jest OK. Ale nie decyduje to o wprowadzeniu produktu na rynek. Decyzja zapada na poziomie konsensusu w gronie testerów w naszej firmie. Czyli na poziomie odsłuchów, w których uczestniczy cały zespół pracowników, sprawdzając beta-produkty w swoich domowych systemach. Poza tym zanim produkt trafi do oferty, jest sprawdzany w naszym pomieszczeniu odsłuchowym w systemach zbudowanych z elektroniki i kolumn różnych producentów.

Dlaczego Brown Sugar jest tak znacznie droższy od Purple Rain ? Różnica jest aż czterokrotna.
Wynika to z pracochłonności całego procesu produkcji oraz z jakości użytych materiałów.
W Brown Sugar jest to już miedź o czystości 6N czyli 99,9999 %. Oczywiście, pochodzi ona również z Polski. Każdą z żył w procesie produkcji należy osobno zaizolować specjalną nisko pojemnościową izolacją. Dodatkowo, po zrobieniu wszystkich żył, należy je ze sobą skręcić i pokryć kolejną izolacją. Wtedy po raz kolejny skręcamy żyły. Finalnie pokrywamy je ostatnią warstwą izolacji – jest to zabieg podobny jak ten, który stosuje się w skrętce komputerowej w celu wyeliminowania interferencji. Wszystkie te zabiegi poskutkowały gęstymi, mocnymi średnimi tonami i bardzo łagodną muzykalnością, która objawia się w świetnym oddaniu barw. Muzykalność i barwy to właśnie to, o co nam chodzi. Dlatego nazywamy się Melodika.

Czy planujecie jeszcze droższe kable głośnikowe? Gdzie jest granica między kablami, które są po prostu kosztowne i podnoszą status właściciela, a kablami, które robią faktyczną, znaczącą różnicę w brzmieniu systemu?
Na to odpowiedź daje tylko odsłuch. Zachęcamy do odsłuchu przed kupnem każdego produktu audio.
Gdzieś pomiędzy "normalnymi" seriami pojawiły się nagle kable głośnikowe o nazwie Gunmetal Edition...
Część klientów nie akceptowała kabli w kolorze purpurowym. My to szanujemy, więc specjalnie dla nich zrobiliśmy identyczną wersję o szarym wybarwieniu. W środku kabel jest dokładnie taki sam, jak seria Purple Rain. Co ciekawe, Purple Rain nadal sprzedaje się znakomicie.

Czy planujecie wejście na rynek głośników instalacyjnych i czy będą one miały coś wspólnego z serią kolumn wolno stojących Back in Black?
O tak! Będą miały i to bardzo dużo. Skorzystamy z membrany znanej z głośników średnio-niskotonowych oraz części zwrotnicy z modelu BL40 MK2. Bardzo podobny będzie głośnik wysokotonowy. A to pozwala w pełni zestawiać głośniki instalacyjne z kolumnami wolno stojącymi, np. do systemu Dolby Atmos, lub jako surroundy w kinie domowym. No chyba, że ktoś nie chce głośników wolno stojących, a całe kino domowe ma być zamontowane w ścianach. W naszej serii instalacyjnej będą produkty, które zadowolą i takich klientów.