s-e-r-v-e-r-a-d-s-3

kino domowe

NOWOŚCI SONY NA ROK 2012 [WIDEO]

news |

Dokładnie pierwszego dnia astronomicznej wiosny, który w tym roku przypada na 20 marca, firma Sony Poland zorganizowała tzw. Sony Open House

Dokładnie pierwszego dnia astronomicznej wiosny, który w tym roku przypada na 20 marca, firma Sony Poland zorganizowała tzw. Sony Open House, czyli doroczne spotkanie branżowe, na którym zaproszeni partnerzy biznesowi i dziennikarze mogą obejrzeć i przetestować najnowsze produkty tego czołowego japońskiego producenta elektroniki użytkowej. Spotkanie to odbyło się nieopodal Rawy Mazowieckiej w imponującym kompleksie hotelowym "Ossa" oddalonym ok 85 km od Warszawy. Duża grupa dziennikarzy - ok. 40 osób wyruszyła specjalnym autokarem spod Pałacu Kultury i Nauki, żeby po niecałych 2 godzinach dotrzeć na miejsce.

Zapewne drugie tyle osób dojechało własnym transportem, a więc trzeba stwierdzić, że publiczność dopisała, gdyż dla porównania w imprezie firmy LG Electronics, która odbyła się pięć dni wcześniej w Warszawie w kameralnym klubie Delite zjawiło się raptem ok. 25 osób - trzeba jednak uczciwie przyznać, że w przypadku LG prezentowano jedynie wycinek oferty, a konkretnie telewizory.
Sony natomiast przedstawił praktycznie cały przekrój elektroniki użytkowej swojej produkcji. Część oficjalną rozpoczęła i zamknęła znana dziennikarka i prezenterka telewizyjna Agnieszka Szulim doskonale znaną z ekranów m.in. jako współprowadzącą program "Kawa czy herbata" w TVP1 i "Pytanie na śniadanie" w TVP2. Okazało się, że wybór Pani Agnieszki był strzałem w dziesiątkę, gdyż w parze z urodą i znakomitą prezencją prowadzącej idzie świetny warsztat dziennikarski, profesjonalizm i obycie ze sceną (Agnieszki Szulim jest również świetną konferansjerką m.in. kilkukrotnie występowała w tej roli podczas festiwali polskiej piosenki w Opolu). Dlatego początek konferencji w jej wykonaniu wypadł bardzo dobrze, obyło się beż wpadek - pomyłek, powtórzeń, zająknięć itp. Co więcej, ani przez chwilę nie mieliśmy wątpliwości, że prowadząca nie wie o czym mówi, wręcz przeciwnie! Tym samym Pani Agnieszka dobitnie pokazała, że te wszystkie obiegowe opinie i dowcipy o blondynkach, nijak mają się do jej osoby.

Potem głos zabierali kolejno przedstawiciele Sony Poland, a każdy z nich omawiał grupę produktową, którą się opiekuje. W ten sposób zebrani goście mogli prześledzić najważniejsze produkty Sony i technologie w nich zastosowane. Jednak wszystkie te prezentacje miały raczej charakter ogólny, można by rzec, że wręcz PR-owy. Nie omawiano bowiem szczegółowo poszczególnych technologii, a jedynie zasygnalizowano, że takowe zastosowano. Jako przedstawiciel pisma specjalistycznego (a nie np. lajfstajlowego) taka formuła konferencji trochę mnie rozczarowała. Jednak po pewnym czasie uznałem jednak, że ma to także swoje dobre strony. Przy tak dużej ilości produktów i ich różnorodności tematycznej szczegółowa konferencja ciągnęłaby się w nieskończoność, a zaproszeni goście zanudziliby się na śmierć - przecież nie wszystkich interesowały w jednakowym stopniu wszystkie kategorie sprzętowe. Przykładowo przedstawiciele mediów o tematyce fotograficznej zapewne nie wysiedzieliby zbyt długo wysłuchując długiej i pełnej szczegółów prelekcji np. o telewizorach czy projektorach lub o konsoli PS Vita.

Organizatorzy uznali - moim zdaniem słusznie - że po to jest część praktyczna, żeby wszyscy zainteresowani konkretnym sprzętem mogli się z nim osobiście zapoznać, a szczegółowe pytania zadawać trenerom obecnym w każdej ze stref tematycznych. I tak też się stało. Część teoretyczna przebiegła sprawnie i obyło się bez dłużyzn oraz nadmiernego epatowania szczegółami technicznymi. Potem nastąpiła wspomniana wcześniej część praktyczna i każdy mógł udać się do interesującej go strefy tematycznej i wypróbować nowe urządzenia oraz pogłębić swoją wiedzę o nich rozmawiając ze specjalistami Sony. Przygotowano pięć takich stref tematycznych: Watch, Play, Create, Listen oraz Share, w których znalazła się większość nowości produktowych Sony na 2012 r. Były to m.in. telewizory z zaawansowanym przetwarzaniem obrazu X-Reality PRO, odtwarzacze sieciowe z dostępem do Google TV, konsola PlayStation VITA, Walkman Z1000, tablety z serii S i P, a ponadto cała gama laptopów VAIO, kamer i aparatów fotograficznych, ale znalazły się także propozycje z działu audio - głównie kompaktowe systemy hi-fi 2.0. Z racji konkretnej tematyki naszego magazynu najbardziej byliśmy zainteresowani sprzętem hi-fi i telewizorami, ale ze względu na fakt, że współczesne urządzenia multimedialne znakomicie się uzupełniają, chętnie przyjrzeliśmy się także nowym tabletom, odtwarzaczom MP4 czy laptopom.
Telewizory "Idealny i jeszcze bardziej realistyczny obraz połączony z możliwościami, jakie daje internet, w zestawieniu z nowoczesnym wzornictwem" - to według Sony najważniejsze cechy, jakimi charakteryzują się ich produkty z tego segmentu. I faktycznie nowe modele Bravia oferują więcej funkcji z zakresu poprawy obrazu: X-Reality i X-Reality PRO odpowiadające za ostrzejszy obraz HD i bardziej realistyczne efekty 3D.

W przypadku tych najnowszych technologii możemy używać określenia "inteligentne funkcje", gdyż np. telewizor z X-Reality PRO "wie", co będzie wyświetlać, zanim na ekranie pojawi się obraz. Wykryje twarze lub wymagające zwiększonej szczegółowości tło i dopasuje do tego parametry obrazu. Będzie to zauważalne zwłaszcza w przypadku odtwarzania kiepskiej jakości filmów np. z Youtube - poprawa jakości obrazu będzie znaczna. Technologie X-Reality PRO i X-Reality działają także w przypadku oglądania materiałów 3D i wpływają na uzyskanie ostrzejszego, płynniejszego obrazu w trzech wymiarach. Ponadto dla poprawy obrazów w 3D wprowadzono szybsze odświeżanie mające wpływ płynność wyświetlania. Ponadto zastosowano automatyczna korektę głębi 3D w celu zwiększenia realizmu podczas oglądania kontentu. Oczywiście nie odkryję Ameryki zauważając, że Sony postawił na większą "sieciowość" swoich telewizorów. Wszystkie modele mają wbudowaną kartę sieciową Wi-Fi, co pozwala znacznie ograniczyć ilość kabli w domu. Oferują także dostęp do wielu serwisów internetowych bez konieczności podpinania komputerów, jednak oferta serwisów obsługiwanych przez Sony nie odbiega zbytnio od konkurencji. co przyspiesza łączenie się z Internetem, zwiększa wybór dostępnych materiałów oraz poprawia jakość prezentacji ulubionych filmów i programów na dużym ekranie. Za to przyjemnie zaskoczył odtwarzacz Blu-ray NSZ-GP9 opartych na platformie Google TV. Zintegrowany z telewizorem system obsługi umożliwia bezpośredni dostęp do wielu materiałów. Jeśli chodzi o design nowych telewizorów to dominują klasyczne wzory znane z wcześniejszych modeli, aczkolwiek dało się zauważyć kilka innowacji. Wprowadzono m.in.nowe podstawy w tym z wbudowanymi głośnikami zapewniającymi wyższą jakość dźwięku niż gdyby były umieszczone w cienkiej obudowie ekranu. Dużą metamorfozę przeszły również okulary 3D - teraz są lżejsze i mają bardziej sportowy design sportowy design. Ich tytanowe ramki sprawiają, że są znacznie solidniejsze I mniej podatne na uszkodzenia. Naturalnie Sony jak cała reszta świata poważnie podchodzi do kwestii ekologii stąd obecność technologii Scene Optimised Energy Saving, która w połączeniu ze strefowym wygaszeniem i wygaszaniem ramki pozwala obniżyć zużycie energii o 15-20% przy zachowaniu jasności, kontrastu i jakości obrazu. Jak podaje producent jest to wynik lepszy, aż o 40% w stosunku do ubiegłorocznych modeli telewizorów.
Google TV Sony powiększa ofertę urządzeń opartych na platformie Google TV o nowy sieciowy odtwarzacz multimedialny - model NSZ-GS7 i odtwarzacz Blu-ray model NSZ-GP9. Oczywiście urządzenia te są polecane jako naturalne uzupełnienie dla domowego zestawu multimedialnego opartego o TV Sony Bravia.

Te dwa urządzenia prezentowane wcześniej mogliśmy teraz widzieć w Polsce. Szczególne wrażenie zrobił na nas dość dużych rozmiarów dwustronny pilot zapewniający duży komfort obsługi. Wyposażony jest m.in. w panel dotykowy, pełną klawiaturę z podświetleniem, mikrofon do wyszukiwania głosowego oraz trzykierunkowy czujnik ruchu zapewniający łatwą i intuicyjną obsługę.
Tablety O ile koreański Samsung naraził się firmie Apple'a za produkty niemal jota w jotę podobne do iPadów co zresztą zapoczątkowało lawinę pozwów sądowych, Sony zaproponował coś zupełnie innego. Tablet "P" to składane dwa niezależne 5,5 calowe ekrany czynią to urządzenie bardzo poręcznym i łatwym do przenoszenia - mieści się nawet w wewnętrznej kieszeni marynarki. Tablet "S" ma już bardziej klasyczny wygląd, ale oba modele dysponują podobnymi możliwościami i funkcjami.

Pracują pod systemem Google Android, wyposażone są w modem 3G i zoptymalizowane są pod kątem rozrywki multimedialnej. Sony korzystając ze swoich doświadczeń przy tworzeniu konsol do gier (a także produkcji samych gier): PlayStation 1, 2, 3 oraz przenośnych PSP, PSone, czy PS Vita uczyniła z tych tabletów niesamowite maszynki do gier - certyfikowane przez PlayStaion. Ponadto ich użytkownicy zapewniają sobie nieograniczony dostęp do muzyki i filmów z Sony Entertainment Network.
Walkman Czyli powrót do korzeni - Sony przed laty stworzył kultowy przenośny odtwarzacz muzyczny o tej samej nazwie, ale później przespał rewolucję MP3, co bezlitośnie wykorzystał Apple wypuszczając swojego rewolucyjnego iPoda. Sony nie składa jednak broni i w ofercie odtwarzaczy multimedialnych Walkman pojawiła się nowa seria "Z".

Odtwarzacze te działają pod systemem Android i dysponują wieloma zaawansowanymi funkcjami poprawy jakości dźwięku zdegradowanego w procesie kompresji. Ponadto za pomocą tych urządzeń możemy łączyć się z serwisami Google Play, a filmy i muzykę z odtwarzacza można przesyłać bezprzewodowo do urządzeń zgodnych z DLNA oraz przez Wi-Fi i łącze HDMI do telewizorów Sony Bravia. Generalnie konferencja Sony Open House 2012 mogła się podobać, ale z drugiej wiele osób mogła trochę rozczarować. My jesteśmy dokładnie pośrodku - doceniamy bowiem jej dobre strony, których było bardzo wiele, ale zarazem odczuwamy pewien niedosyt. Do minusów zaliczam ofertę w kategorii audio. Sony to przecież niegdysiejszy mocarz w tym segmencie rynku - współtwórca formatu SACD opracowanego wespół z Philipsem - zaprezentował system kina domowego oparty o leciwe już modele z serii ES5000 - swoją drogą cieszące się dużym uznaniem użytkowników i wysoko oceniane przez prasę fachową - także przez nasz magazyn - ale kiedy to było! Następców jakoś nie widać (wyjątek stanowi nowy amplituner z tej serii), za to w ofercie producenta pojawiły się plastikowe systemy hi-fi z niższej półki dla mniej wymagających słuchaczy, co rzecz jasna nie mogło wzbudzić naszego entuzjazmu. Jeśli chodzi o telewizory, to naiwnością było przypuszczać, że będzie można zobaczyć, albo chociaż usłyszeć coś o opracowanym przez Sony wyświetlaczu nowej generacji, a mianowicie Crystal LED Display, którego 55-calowy prototyp był sensacją w Las Vegas podczas tegorocznego CES 2012. Ale pomarzyć zawsze można... Okazało się jednak, że Rawa Mazowiecka to nie Vegas, więc nie mieliśmy okazji ani zobaczyć tego cudeńka, ani nawet o nim dowiedzieć się czegoś więcej? może za rok?
Poniżej krótka prezentacja filmowa z Sony Open House 2012.


Galeria zdjęć:
Większość zaproszonych gości dotarła na miejsce autokarem
Sala konferencyjna tuż przed rozpoczęciem części teoretycznej
Pod względem frekwencji imprezę należy uznać za udaną
Część teoretyczną otworzyła i zamknęła znana dziennikarka telewizyjna Agnieszka Szulim-Badziak
Pani Agnieszka znakomicie wywiązała się ze swojej roli...
bez problemów poruszała się w tematyce tabletów, okularów 3D i innych urządzeń Sony
Kolejno głos zabierali przedstawiciele Sony prezentując poszczególne grupy produktów
Dużo mówiono m.in. o grach na konsole PlayStation 3 i PS VITA, a także na tablety Sony
XPeria to świetne smartfony z którymi Sony wiąże duże nadzieje
W dziedzinie wyświetlania obrazu Sony będzie promowało rozdzielczość 4K
Funkcje poprawy jakości obrazu znakomicie sprawdzą się w przypadku odtwarzania filmów z internetu np. z serwisu Youtube
Sony powiększa ofertę urządzeń opartych na platformie Google TV o nowy sieciowy odtwarzacz multimedialny - model NSZ-GS7 i odtwarzacz Blu-ray model NSZ-GP9
Tabletami z serii "S" i "T" Sony ma zamiar powalczyć o klientów. Innowacyjnym urządzeniem jest tablet "P" posiadający dwa niezależne składane 5,5-calowe ekrany
Koledzy po piórze z branży foto będą mieli o czym pisać, bo oferta aparatów fotograficznych i kamer na 2012 rok jest naprawdę duża
Po części teoretycznej każdy zajął się tym, co go najbardziej interesuje
Sala z kinem domowym i sprzętem audio była fachowo przygotowana i... zaopatrzona. Przy dźwiękach muzyki można było skosztować zacnych trunków
Innowacyjny pilot do urządzeń opartych o platformę Google TV
Ten sam pilot tylko z drugiej strony z widoczną klawiaturą
Agnieszka Szulim testuje okulary OLED HMZ-T1
...i autor tego artykułu - Marek Suchocki - też testuje okulary OLED HMZ-T1