s-e-r-v-e-r-a-d-s

hi-fi

Chario Aviator

news
Chario Aviator

Włoski producent kolumn głośnikowych prezentuje premierową serię Aviator, która ma wypełnić lukę między wycofanymi z produkcji Constellation, a topowymi Academy.

Pod kątem wzorniczym Chario Aviator czerpią z serii Constellation, za sprawą ścianek bocznych z litego drewna orzechowego o grubości do 45 mm oraz lakierowanych na ciemnoszary mat płyt HDF. Obudowy przyjmują jednak zupełnie inną formę: oszczędną, minimalistyczną, z bardzo opływowymi kształtami, smukłymi proporcjami i skosami płaszczyzn.



Natomiast konstrukcyjnie bliżej Aviatorom do dużo droższych Academy. W najnowszych modelach głośniki pracują bowiem w konfiguracji odwrotnej, z tweeterem umieszczonym pod jednostkami nisko-średniotonowymi. Jest to więc połączenie koncepcji strojenia modeli Academy, z nieco węższą kierunkowością promieniowania wysokich tonów, znaną z Constellation. Jeśli przyjrzymy się bliżej jednostkom podłogowym, okaże się że Chario powraca do jeszcze starszych rozwiązań, proponując woofery mieszczone na tylnej i dolnej ściance.

Chario Aviator

Jeśli chodzi o same głośniki, wysokie tony obsługuje nowa wersja dużej 38-milimetrowej kopułki "konstelacyjnej" T38 Waveguide, pracującej do ok. 1,2 kHz i filtrowanej stromymi zwrotnicami czwartego rzędu. Mid-woofery o średnicy 13 i 16,5 cm mają membrany z "akademijnego" tworzywa o nazwie Rohacell i są napędzane magnesami NeFeB. Wszystkie modele Aviator charakteryzują się stosunkowo wysoką efektywnością: dla najmniejszych Ghibli wynosi ona 87 dB, większe monitory Nobile osiągają 90 dB, a wolnostojące Amelia i Cielo sięgają powyżej 90 dB.

Chario Aviator

Obudowy typu bass-reflex zestrojono relatywnie wysoko, co gwarantuje dużą obciążalność. Jeśli chdzi o flagowy model Aria, jest to jakby mniejsza wersja potężnych Serendipity z serii Academy. Na przedniej ściance pracuje trójdrożny układ głośników, a w środku osobnego, dolnego modułu obudowy pracują dwa 20-centymetrowe woofery z włókniny celulozowej, w konfiguracji band-pass. Są one jednak filtrowane osobno i w różnych zakresach pasma, co czyni z Arii konstrukcję pięciodrożną. Efektywność układu sięga tutaj 95 dB, pasmo przenoszenia zaczyna się od 35 Hz, a moduł impedancji nie spada poniżej 3 Ω. Producent zaleca wzmacniacze o mocy do 250 W.

Ceny Aviatorów zaczynają się od 7.690 zł za parę mniejszych podstawkowych Ghibli i 9.690 za większe Nobile, mniejsze wolnostojące Amelia kosztują 16.900 zł, większe Cielo – 21.900 zł, a za flagowiec Aria cenę skalkulowano na 53.900 zł. W serii Aviator jest także głośnik centralny Balbo, którego cena wynosi 6.690 zł.

Chario Aviator

Chario podkreśla, że wszystkie modele są zaprojektowane i wyprodukowane we Włoszech, a do ich budowy użyto tylko materiałów neutralnych dla środowiska naturalnego.

Źródło: informacja prasowa Nautilus Dystrybucja

Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki. Więcej o polityce cookies